Golden Age Caffé - פרויקט מיתוג

תתארו לכם.ן בית קפה שכונתי, פינתי, עוברים.ות לידו ומרגישים.ות שקפצתם.ן לשנות ה 50. העיצוב נעים, פרחים מקשטים את המקום, הקפה מהביל והמטעמים מזכירים את המאפים של סבתא. הנייר עבה ומחוספס, ומרגיש יוקרתי ונוסטלגי. ציורים וקישוטים קטנים מזכירים גם הם אלמנטים מאותן השנים ומכניסים אתכם.ן עמוק יותר ויותר לתוך החוויה הקסומה…

צר לי לבשר אבל ככל הנראה תצטרכו לחכות עוד קצת עד לחוויה המלאה – 

הכניסה רק לנשים בנות 70 ומעלה!

עיצוב בחינוך עיצוב גרפי CHARME מיתוג בית קפה לוגו תיק עבודות קטיה פובזנר

בפרויקט לימודי זה ניתנה לנו האפשרות להמציא דבר חדש, מכל תחום תוכן שנבחר, ולמתג אותו. בחרתי למתג בית קפה לנשים בנות 70 ומעלה.

המטרה בפרויקט זה היא להפגיש בין שני העולמות – העולם שנשים אלו חוו בשנות ה20-30 לחייהן, כלומר בשנות ה 50, והעולם שלנו כיום וחוויתן בימים אלו. בהתאם לכך, חקרתי מגזיני אופנה משנות ה 50 והשוותי אותם למגניזים המעוצבים בסגנון רטרו כיום. גיליתי שהצבעים בהם השתמשו בשנות ה 50 היו הרבה יותר עדינים ואף דהויים מאלו שמשתמשים בהם כיום כדי לייצג את אותן השנים. היה לי חשוב שפלטת הצבעים תתאים לזו שחוו נשים אלו בצעירותן, עם זאת – את הסילואטים עצמם בחרתי להיות חדים וברורים, כך שייצגו את התקופה כיום.

גם הלוגו – כובע הפוך, בסגנון שנות ה 50, המדמה בצורתו כוס תה או קפה, מיוצג בסילואט חד, אך בגרסתו הצבעונית הצבע שלו הינו טורקיז שלו, אותו דגמתי ממספר מגזינים של אותן השנים.

עיצוב בחינוך עיצוב גרפי CHARME מיתוג בית קפה הדמיה תיק עבודות קטיה פובזנר

שם המקום “Charme”, לקוח מצרפתית ופירושו “קסם”. החלטתי להשתמש בשם זה לאחר מחקר אסוציאטיבי ארוך. אני רואה את הגיל המבוגר באור חיובי מאוד ומתייחסת בכבוד לתהליך ההתבגרות. עם זאת, אני מודעת לכך שכיום רבים משתדלים להאריך את ימי הנעורים, ומנסים להרחיק כמה שאפשר את ה”זיקנה”. אני חושבת שהאופי של האדם, ולאו דווקא גילו הכרונולוגי הוא זה שקובע את מידת צעירותו. היה לי חשוב להעביר בפרויקט זה את הגישה שלי לתהליך ההתבגרות ואת כל היופי, הכבוד והעוצמה שאני רואה בדבר. 

השם “Charme” גם קישר את בית הקפה לאיזור הגיאוגרפי של אירופה, שכן עיצבתי את בית הקפה בהשראה של שנות ה 50 במדינות מיבשת זו, אשר כמובן היו שונות מאוד משנות ה 50 באיזורים אחרים בעולם.

עיצוב בחינוך עיצוב גרפי CHARME מיתוג בית קפה כרטיס ביקור תיק עבודות קטיה פובזנר

כרטיס הביקור מעוצב על נייר עבה ומחוספס, אשר מעלה מיד תחושת נוסטלגיה וחיוך לאור המוצר המושקע. הפינות העגולות מעבירות גם הן תחושה נעימה ועדינה. האייקונים לצד הכתוב מיועדים לעזור ללקוחות להבין ביתר קלות את הכתוב. בצד האחורי של כרטיס הביקור מוצג שירות שבית הקפה מציע ללקוחות – הסעות מהבית ועד לבית הקפה. אני חושבת שמעבר לעיצוב המקום עצמו, חשוב שלנשים תהיה דרך להגיע אליו. במקרה זה, מדובר בנשים מבוגרות, אשר חלקן עשוי להתרם מהסעה נוחה עד לבית הקפה. כמובן שהסעות אלו מותאמות גם לשימוש בכסאות גלגלים (כפי שמצוין בכרטיס). המידע החשוב אודות ההסעות מוצג כבר על הכרטיס, כך שניתן יהיה להזמין אותן גם ללא שימוש במחשב.

עיצוב בחינוך עיצוב גרפי CHARME מיתוג בית קפה תיק עבודות קטיה פובזנר

הדפים הממותגים של העסק מראים הרחבה של השפה הגרפית שנוצרה בלוגו. אייקונים של פריטים מוכרים משנות ה50, במגמה צבעונית הלקוחה ממוצרים וממגזינים מאותה התקופה משלימים את הגישור בין החיים כיום לבין החיים של לקוחות בית הקפה בשנות ה 50. המסגרת החומה, העגלגלה, תואמת את הפינות העגולות של כרטיס הביקור.

עיצוב בחינוך עיצוב גרפי CHARME מיתוג בית קפה מעטפה תיק עבודות קטיה פובזנר

גם המעטפות של העסק, הבאות בשני גדלים – אחת בגודל מעטפה סטנדרטית המיועדת לדואר והשניה קטנה ומיועדת לשימוש פנימי בבית הקפה, עשויות מאותו נייר עבה ומחוספס עליו מודפסים כרטיסי הביקור. גם במוצרים אלו ממשיך השימוש בשפה הגרפית המשלבת בין שני העולמות. והפתעה קטנה, מאין קריצה שובבה – כאשר פותחים את המעטפה המחוספסת וה”רצינית”, רואים בפנים את האייקונים הצבעוניים.

יש יתרונות בגיל 70.

עיינו בפרויקטים נוספים