“שילב” - מיתוג מחדש

זהו פרויקט בו השקעתי מחשבה וזמן רב, בין היתר מכיוון שהנושא נוגע למקצוע הראשי שלי – עבודה עם ילדים.

“שילב” זוהי רשת חנויות לתינוקות ולילדים הגדולה בישראל. רשת זו שמה דגש על ליווי חווית ההורות מההריון ועד הליכתו של הפעוט לגן, תוך הצגת עולם ילדים שלם ואיכותי. “שילב” שמים במרכז את התפתחותו של התינוק וכן את השקט הנפשי של ההורים (לקוח מהאתר של הרשת).

הלוגו הנוכחי של הרשת מוצג לפניכם:

עיצוב בחינוך עיצוב גרפי מיתוג מחדש תיק עבודות קטיה פובזנר

בלוגו החדש רציתי לייצג כמה עקרונות של הרשת:

ליווי

התפתחות

עולם הילד וההורה

בחרתי לייצג עקונות אלו דרך שימוש באובייקטים הולכים וגדלים, אשר מסמלים התפתחות. מחשבה זו הובילה לפיתוח הסקיצות הבאות:

עיצוב בחינוך עיצוב גרפי מיתוג מחדש תיק עבודות קטיה פובזנר

מתוך הסקיצות הללו נבחר הלוגו החדש:

עיצוב בחינוך עיצוב גרפי מיתוג מחדש תיק עבודות קטיה פובזנר

הלוגו החדש משמר את הצבע האדום המוכר של רשת “שילב”, כדי שיהיה קל לזיהוי, זאת לצד מספר שינויים:

1. הגופן הראשי השתנה מגופן “Spacer” לגופן “Varela Round”. הגופן החדש עגול ומודרני יותר, ומייצג את ההתקדמות הטכנולוגית באיכות המוצרים של הרשת. יחד עם זאת, זהו פונט נעים וברור, שיהיה קל לקריאה גם להורים וגם לילדים הקטנים.

עיצוב בחינוך עיצוב גרפי מיתוג מחדש תיק עבודות קטיה פובזנר

2. נוסף הסלוגן “איתך בכל שלב”. זהו משפט מאוד קליט המתכתב עם שם הרשת, ומייצג את הליווי הצמוד של מוצרי הרשת את התפתחות הילד. משפט זה גם מצביע על התמיכה של הרשת בהורים, לצד טיפוח הילד. הסלוגן נרשם בגופן כתב יד “Dana Yad”, כדי שיראה כפניה אישית להורים.

עיצוב בחינוך עיצוב גרפי מיתוג מחדש תיק עבודות קטיה פובזנר

3. נוסף איור של צורות הולכות וגדלות, בצבעי פסטל. איור זה מייצג את התפתחותם של הילדים ושל ההורות לאורך הזמן, אותם מלווה רשת “שילב” בכל שלב ושלב. הצורות אין מושלמות ושונות אחת מהשניה, כמו שגם ילדים הם שונים אחד מהשני ובכל שלב האופי, המראה הפיזי והצרכים שלהם משתנים. בדומה לכך, גם ההורות משתנה לאורך הזמן ומגיעה בצורות שונות. אין מתכון אחד לא להתפתחות הילד ולא לאופן הטיפול בו. הצורות צבועות בצבעי פסטל נעימים, המייצגים את עולמו של הילד הקטן.

עיצוב בחינוך עיצוב גרפי מיתוג מחדש תיק עבודות קטיה פובזנר

ללוגו זה נוספה גם שפה גרפית של מספור שלבים. בכרטיס הביקור ניתן לראות את שלבי הביקור ברשת “שילב”. שלבים אלו מהווים גם פרסומת ליתרונות שבקנייה ברשת זו.

עיצוב בחינוך עיצוב גרפי מיתוג מחדש תיק עבודות קטיה פובזנר

באריזות של הרשת השפה הגרפית מתבטאת בשלבים לחיים נעימים: שלבים לחיים מאושרים, שלבים לאהבה, שלבים לקסם. פרטים אלו מוסיפים לתחושה הנעימה של הקניה בחנויות הרשת, ונותנים תחושה של אהבה וליווי אישי.

עיצוב בחינוך עיצוב גרפי מיתוג מחדש תיק עבודות קטיה פובזנר

תחושת הליווי האישי והאמינות של הרשת מודגשת גם בתוויות המחיר על הבגדים, בהן תווית המחיר מופיעה מעל ללוגו, כך שהיא בולטת לעין. באופן זה הקונים ירגישו שהרשת באה לקראתם ומציגה להם את המחיר ישירות, כך שתיווצר תחושת ביטחון בקנייה. 

צבע התג ניטראלי כדי להתאים למגוון מוצרים בצבעים שונים.

עיצוב בחינוך עיצוב גרפי מיתוג מחדש תיק עבודות קטיה פובזנר

לסיום, לוגו חדש זה, אשר מתכתב עם מטרות הרשת, מזכיר את הקודם ויחד עם זאת מכניס התקדמות ופנייה אישית לקהל הקונים – ההורים, מביא ניחוח של התחדשות לרשת המוכרת. 

לא הייתם.ן באים.ות לבקר?

עיינו בפרויקטים נוספים